Община Берковица
 
Община Берковица

 
Рейтинг: 3.00
(1565)
НОВИНИ
ОБЯВИ
Забележителности
Култура
Спорт
АРХИВ
Връзки
Календар

БЛОГ АРХИВ
«« май 2024 »»
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    


Изпрати новина За контакти

НОВИНИ 09:23
« Обратно
Вземи в gLOG
ОБЩИНА БЕРКОВИЦА СТОИ ФИНАНСОВО СТАБИЛНО

Разговор с Димитранка Витанова, началник отдел „Финансово-счетоводен” и главен счетоводител на Община Берковица

П.Г. Управлението на един общински бюджет в години на криза не е лека работа. Виждаме през последния месец колко общини са на прага на фалит. Как стои Община Берковица в това отношение?

Д.В. Община Берковица определено стои много стабилно финансово. Това се дължи на няколко неща. Първо с Бюджет 2011 година Община Берковица прие ясни приоритети и си постави реално изпълними цели. Второ - финансовата дисциплина и строгия контрол върху разходите продължиха да бъдат водещ принцип на управлението на общинските средства. Трето – правим всичко възможно да повишаваме приходите чрез различните инструменти, които ни дава законът.
И тук искам да кажа, че за поредна година заверката на миналогодишния бюджет е без забележки и контролните органи в лицето на Министерството на финансите и Сметна палата дават отлична оценка на данъчната политика на Общината.


П. Г. Г-жо Витанова, приключва данъчната кампанията. Каква организация е създадена за плащането на местните данъци и такси?

Д.В. Да, данъчната кампания за събирането на местните данъци и такси започна на 1 март и продължава по закон до края на октомври.
На 31.10.2011 г. изтича срокът за плащане на втора и окончателна вноска на Данък превозно средство, Данък недвижим имот и Такса битови отпадъци за 2011 г. Тогава изтича и срокът за плащане на четвърта последна вноска на Патентния данък за 2011г.
Разбира се, и след това гражданите ще могат да изплащат своите задължения, но ще бъде начислявана лихва за просроченото време, съгласно Закона за лихвите върху данъци, такси и други подобни държавни вземания. След този срок с цел подобряване на събираемостта сектор „Местни данъци и такси” ще продължи с предприетите мерки за принудително събиране на дължимите местни данъци и такси чрез Частен съдебен изпълнител.
Искам отново да припомня, че за удобство на гражданите и фирмите касата на партера ще работи с удължено работно време и без прекъсване от 8:00 до 18:00 часа до края на октомври. Ще работи и касата в стая 306.

П.Г. Вече сме говорили по тази тема, но припомнете на нашите съграждани увеличени ли са местните данъци и такси за 2011 г.?

Д.В. Данък „Сгради” и такса „Смет” са по-голямото перо в общата сума на приходите от местни данъци и такси. За 2011 г. по предложение на кмета Общинският съвет не промени и размерите на данъците върху недвижими имоти и таксата за битови отпадъци.
Със закона за управление на отпадъците са определени и отчисления за два нови разхода по чл. 71а и чл. 71е. Отчисленията по чл. 71а се формират по ред определен от Наредба 14 от 15.11.2011 г. на министерството на околната среда и водите и министерството на финансите и за 2011 г. стойността е 5.55 лв на тон. Отчисленията по чл. 71е се формират по ред, определен от ПМС 207от 16.09.2010 г. и за 2011 г. стойността е 3 лв на тон.
Общинския съвет одобри план-сметка за разходите по дейности за 2011 г. в размер на 578 000 лв. Предвижда се да бъдат извозени до Регионално депо – Монтана 333.33 тона отпадъци.
За облекчение на нашите съграждани по предложение на Общината Общински съвет Берковица удължи срока за подаване на декларации за определяне на такса „Битови отпадъци” на брой използвани съдове и декларации за освобождаване от компонентите Сметосъбиране и сметоизвозване за имоти които не се използват, с което на практика се намали размера на таксата за подалите декларации.


П.Г. Защо е важно да бъдем коректни данъкоплатци?
Местните дейности се финансират с постъпилите приходи от местните данъци, общински такси и общинска собственост. С тези средства се дофинансират социални дейности като Домашния социален патронаж, детската ясла и детските градини, поддържат се обществените места, организира се сметопочистването и сметоизвозването, поддържа се уличното осветление.
Това означава, че ако искаме те да функционират добре, трябва да плащаме тези свои местни налози. Делът на държавно финансиране на общините е недостатъчен за покриването на разходи, още повече, че те се дават целево – тоест за конкретни дейности и не могат свободно да бъдат пренасочвани.
Всички ние трябва да осъзнаем, че като граждани имаме права, но и задължения, както е навсякъде по света.
Така че ако искаме града да е чист и добре осветен, ако искаме по-ниски такси за детските заведения и другите социални услуги – това е пътят – да бъдем отговорни граждани и да спазваме законите.


20 Октомври 11, 09:23   


0.2469